Interview Kees Slingerland, voorzitter Cliëntenadviesraad Alphen aan de Rijn (Interviewreeks Voorzitters)

Voorzitter zijn van een adviesraad: droombaan, pittige klus of iets daar tussenin? Feit is dat de voorzitter een belangrijke rol vervult binnen de adviesraad. Hij of zij moet zorgen voor het ‘goede gesprek’ tussen de leden om uiteindelijk met een bruikbaar advies richting de gemeente te komen. Wat moet je in huis hebben om een goede voorzitter te kunnen zijn? Wat is je rol naar de gemeente toe? Hoe merk je dat je onafhankelijk bent, of juist niet? In deze reeks laten we 9 voorzitters aan het woord, die allemaal op een heel eigen manier invulling geven aan het voorzitterschap. Vaak met veel plezier, met soms ook met de nodige zweetdruppels…
Hier vindt u het interview met Kees Slingerland, voorzitter Cliëntenadviesraad Alphen aan de Rijn: "Het is een pittige klus. Je zorgt voor een juiste agenda, een goede verslaglegging en afronding van de adviezen. Met humor hou je iedereen bij de les. Kortom, je zorgt ervoor dat de raad functioneert."


Volledige tekst van het interview Kees Slingerland vindt u hier.

Ongevraagd advies "Koudekerk rollator-proof"

30 oktober 2019

De Cliëntenadviesraad heeft ongevraagd advies uitgebracht over bovenstaand onderwerp.

Hierover is in de pers bericht.

Groene Hartkoerier van 30-10-2019

Leidsch Dagblad 30-10-2019

Advies Beleidskader "Omdat het gewoon kan"

21 oktober 2019

De Cliëntenadviesraad en de Inwonersadviesraad hebben op verzoek van het college een kritisch advies uitgebracht over het Beleidskader Sociaal Domein 2021 "Omdat het gewoon kan".

U vindt het advies door hier te klikken.

 

Meer artikelen...